Onleihe Koblenz. Confessional Gap

Seitenbereiche:

Confessional Gap

Confessional Gap

Konfessionalität und Religionsunterricht denken

Autor*in: Lüdtke, Antonia

Jahr: 2020

Sprache: Deutsch

Umfang: 440 S.

Verfügbar

Inhalt:
What does denominationalism mean today? How can it be advanced as a concept of religious education in the face of condensed pluralization movements? Confessional religious education is once again under scrutiny. In the context of this dissertation, a desideratum of reflection is set against a stated loss of plausibility: The leading metaphor 'confessional gap' symbolizes the current talk of confessionality as in need of clarification, ambiguous, and in a state of change. Through a multifaceted approach, different aspects of the confessional construct are examined against this background, so that finally a new picture of confessionality is drawn, one that offers various possibilities of connection for dialogical forms of organization of religious education.
Biografie:

Dr. theol. Antonia Lüdtke ist wissenschaftliche Angestellte am Institut für Praktische Theologie der Christian-Albrechts-Universität zu Kiel. Sie wurde für die vorliegende Arbeit 2020 mit dem Aenne-Liebreich-Preis für Dissertationen mit Diversityperspektiven ausgezeichnet.

Titel: Confessional Gap

Autor*in: Lüdtke, Antonia

Verlag: Kohlhammer Verlag

ISBN: 9783170388789

Kategorie: Schule & Lernen, Fächer, Religion

Dateigröße: 4 MB

Format: PDF

1 Exemplare
1 Verfügbar
0 Vormerker

Max. Ausleihdauer: 21 Tage